maktabahsz.blogspot.com EMAIL KAMI: maktabah09@yahoo.com

Ahad, 25 Januari 2009

ISRAEL TIDAK MENGERTI BAHASA DAMAI

Akhbar al Watan, Arab Saudi (17 Januari 09) telah menyiarkan kenyataan seorang Rabbi Yahudi, Mordachi Elyaho mengenai Perang Gaza. Rabbi (pemimpin agama Yahudi) itu mengatakan jika Israel membunuh 100 orang Palestin, tetapi rakyat Palestin tidak melakukan sesuatu untuk menghentikan serangan roket oleh Brigade al-Qassam ke Israel, kita akan membunuh 1000 orang Palestin. Dan jika serangan roket itu tidak juga dihentikan, kita harus membunuh 10,000 orang Palestin hatta sehingga 1 juta orang. Rabbi yang mengutip ayat dalam Kitab Talmud, telah mengirimkan surat kepada Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert, berisi artikel yang mengizinkan orang-orang Yahudi membunuh perempuan dan anak-anak Palestin. Dan mereka akan dibebaskan daripada tuduhan membunuh. Menurut akhbar Al-Watan, Rabbi itu menegaskan pandangannya, bahawa serangan Israel di Gaza adalah sesuai dengan ajaran kitab Taurat sebagai bentuk hukuman kepada musuh.

Demikianlah orang-orang Yahudi. Kesesatan mereka didalam berfikir sudah tersangat meleset dan jauh, melebihi golongan Kristian. Sudah berzaman-zaman lebih 1900 tahun Allah memberinya peluang bertaubat, tetapi spesis Yahudi ini terus berkali-kali melakukan kejahatan dan engkar kepada Tuhan. Kejahatan dan sikap bongkak mereka benar-benar sudah menjadi habitat. Kerana itulah Allah melaknat bangsa Yahudi. Akibat daripada laknat Allah itu lah menjadikan mereka satu-satunya bangsa didunia ini merempat hina dan tidak mempunyai negara dan tanah air.


Allah berfirman (QS.5:64) maksudnya ”Dan orang-orang Yahudi itu berkata: “Tangan Allah terbelenggu (bakhil - kikir)”, tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu.


Allah berfirman (QS. 3:78) maksudnya “Dan sesungguhnya di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (Ketua-ketua ugamanya) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamu menyangka ia sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dari Kitab itu. Dan mereka pula berkata: “(Bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah”, padahal ia bukanlah dari sisi Allah; dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).


Lantaran nasib bangsa mereka yang merempat menumpang dinegara Eropah dan negara-negara Arab sejak lebih seribu tahun, mereka bekerja keras untuk mempunyai sebuah negara buat mereka. Maka berlakukah sebagaimana yang tercatat dalam lipatan sejarah tentang penubuhan negara Israel untuk bangsa Yahudi di Palestin pada 15 Mei 1948 melalui resolusi PBB. Atas sokongan beberapa negara Eropah. Negara ini diwujudkan secara tidak sah diatas tanah orang-orang Palestin yang dihalau keluar daripada perkampungan mereka. Pembunuhan beramai-ramai di Deir Yassin pada 9 dan 10 April 1948 telah dirakamkan dengan terperinci. Berita pembunuhan ini disebarkan secara meluas untuk menakut-nakutkan penduduk Palestin yang masih belum mahu meninggalkan kediaman. Strategi ini berjaya dan ribuan penduduk Palestin mula meninggalkan kampung halaman dan harta benda mereka.



Pembunuhan beramai-ramai oleh Regim Israel di Sabra dan Shatilla 1982 atas arahan PM Israel masa itu Ariel Sharon. Kini mantan PM Yahudi itu terlantar koma diperbaringan sejak 5 tahun yang lalu. Ada penganalisis memberi andaian, beliau terus berkeadaan begitu sehingga zuhurnya Imam Zaman.

Zionis Yahudi telah mengusir lebih daripada 60 peratus rakyat Palestin (lebih kurang 800 ribu orang daripada sejumlah 1.39 juta) ke luar negara, manakala 30 ribu lagi diusir ke daerah-daerah yang ditakluki mereka. Daripada jumlah 580 perkampungan rakyat Palestin yang wujud sebelum perang 1948, rejim Zionis telah memusnahkan 478 buah kampung serta malakukan lebih 34 jenayah pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin.


Selepas terdirinya negara haram Israel ini, bangsa Yahudi yang berselerak diseluruh dunia dipanggil pulang menetap di Israel. Kewujudan negara ini kemudian telah menjadi barah kepada Timor Tengah. Tetapi yang perit menanggung sakitnya ialah rakyat Palestin sendiri. Keberadaannya menjadi penghalang kepada kemerdekaan sebuah negara Palestin sehingga kini.


Rentetan peristiwa yang berlaku semenjak 1948, tidak pernah memberikan petunjuk kepada dunia bahawa Israel ini membawa keamanan kepada Timor Tengah. Timor Tengah terus bergolak kerana dasar perluasan wilayah dan penjajahan Israel. Regim Israel tidak pernah menghormati resolusi PBB dan ia sering bertindak diluar batas-batas kemanusiaan. Manakala Presiden baru Amerika Syarikat, Barack Obama tetap menganggap Israel adalah sekutunya.


Nota: Bilakah akan berakhir isu Palestin ini? Tiada formula baru yang digubah oleh PBB, selain rundingan damai. Sedang Zionis Isreal adalah spesis Yahudi yang telah dilaknat Tuhan dan mereka tidak mengerti bahasa damai. Lalu saranan melenyapkan negara Israel daripada peta dunia adalah yang paling tepat. Umat Islam harus melakukannya.

Tiada ulasan: